Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek
    
  
 

Reklama

Współpraca

XVII Konferencja Naukowo-Techniczna: AUTOMATYZACJA I SYSTEMY PAKUJĄCE W PRZEMYŚLE






Jednodniowa ekspozycja rozwiązań w zakresie automatyzacji, robotyzacji procesu produkcji, systemów znakowania, identyfikacji i pakowania miała na celu prezentację nowoczesnych rozwiązań wszystkim zgromadzonym na Konferencji zorganizowanej przez kwartalnik „Ważenie, Dozowanie, Pakowanie”. We wnętrzach kompleksu Centrum Konferencyjno-Rekreacyjnego MOLO w Smardzewicach w dniu 14 listopada 2018 r. uczestnicy Konferencji mogli poszerzyć zakres swojej wiedzy o możliwościach zwiększenia wydajności, funkcjonalności i innowacyjności w procesie pakowania, znakowania, a także automatyzacji i robotyzacji produkcji.


Spotkanie zgromadziło przedstawicieli sektora spożywczego, mleczarskiego, rozlewniczego, farmaceutycznego, kosmetycznego, cementowego.

Systemy pakujące, ważące, dozujące, rozwiązania z zakresu automatyki, jak również zagadnienia związane ze znakowaniem i jego zastosowaniem w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym, kosmetycznym, opakowaniowym, budowlanym dyktowały problematykę wystąpień prelegentów, którzy przyjechali do Smardzewic z różnych stron Polski.

Naturalnym kierunkiem postępu technologicznego jest ciągła poprawa parametrów w celu wyeliminowania wad i usterek w procesie eksploatacji. Wyznacznikiem rozwoju rynku maszyn jest zwiększająca się rola automatyzacji i robotyzacji w działaniach związanych z procesem pakowania. Korzyści wynikające z tych czynników w procesie produkcji przemawiają same za siebie. Redukują koszty produkcji i zatrudnienia, zwiększają poziom jakości i bezpieczeństwa użytkowania oraz udoskonalają wydajność i elastyczność wytwarzania. Ponadto automatyzacja może poprawić ergonomię pracy i higienę pakowania. W dobie zróżnicowanych produktów i rosnącej liczby opakowań wymienione zalety są bardzo istotne dla procesu wytwórczego, w szczególności w niedużych halach produkcyjnych z oddzielnymi liniami pakującymi. Wspomniane zmiany mają wpływ również na branże automatyki, bez której współczesny rynek maszyn pakujących, znakujących, ważących, dozujących nie byłby w stanie funkcjonować.





Przemysł spożywczy, chemiczny, kosmetyczny, budowlany to tylko niektóre z wiodących branż zastosowań maszyn pakujących, dozujących, napełniających, paletyzujących, foliujących, ważących, a także wielu komponentów automatyki przemysłowej czy aparatury kontrolno-pomiarowej.

Podczas Konferencji wystąpili następujący prelegenci:
  • Tomasz Drewniok z RAControls Sp. z o.o., który przedstawił uczestnikom temat „Zintegrowane bezpieczeństwo na przykładzie stanowiska do paletyzacji”.

 
  • Maciej Zajączkowski – BIURO INŻYNIERSKIE MACIEJ ZAJĄCZKOWSKI, którego prezentacja dotyczyła ważenia dynamicznego jako istoty procesów naważania, dozowania i ważenia kontrolnego.

 
  • Mateusz Kidoń z firmy ASTOR Sp. z o.o. wyjaśnił, jak podnieść elastyczność procesów pakowania i paletyzacji z użyciem produktów oferowanych przez firmę ASTOR.

 
  • Maciej Mitura – SIMEX Sp. z o.o., który przybliżył rozwiązania oferowane przez SIMEX i zreferował bardzo ciekawie temat „MultiCon – Monitoring parametrów krytycznych”.

 
  • Urszula Bizoń-Żaba – COPA-DATA Polska Sp. z o.o. – wyjaśniła gościom możliwości wykorzystania zintegrowanej platformy programowej zenon jako klucza do smart factory.

 
  • Piotr Frąckowiak, przedstawiciel Instytutu Logistyki i Magazynowania, omówił temat: „Sprawne i bezpieczne procesy magazynowe na bazie standardów GS1”.

 
  • Marcin Małek z HALOILA przedstawił referat dotyczący automatyki owijania palet.

 
  • Z kolei przedstawiciel firmy ASTOR Sp. z o.o. – Michał Łopata przybliżył temat cyfryzacji produkcji w obszarach ważenia i pakowania.



Mamy nadzieję, że Konferencja przyczyniła się do uczynienia kolejnego kroku na drodze unowocześniania środków i systemów pakowania. Dzień pełen rozmów, prezentacji, wymiany doświadczeń stał się na pewno bodźcem do kolejnych innowacji w automatyzacji procesów ważenia, dozowania i pakowania w zakładach produkcyjnych.

 

Reklama