Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek
    
  
 

Reklama

Współpraca

Aplikacja miRemote: narzędzie serwisowe AR, które przekracza granice





Trudne czasy wymagają specjalnych rozwiązań. Oferując innowacyjne narzędzie serwisowe, firma Minebea Intec udowadnia, że klienci mogą na niej polegać także teraz. Aplikacja miRemote, oparta na technologii rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reallity – AR), umożliwia natychmiastowe połączenie online między klientem a Minebea Intec i pozwala na uniknięcie oczekiwania na serwis oraz niepotrzebnych przestojów w produkcji. Mniejsze problemy można często rozwiązać małym nakładem środków – jak gdyby technik serwisu był osobiście na miejscu. Szczególnie w czasach, kiedy podróżowanie, dostęp do zakładów produkcyjnych i kontakty osobiste są ograniczone lub nawet zupełnie niemożliwe, miRemote okazuje się być właściwym rozwiązaniem.


Awaria maszyny produkcyjnej często nie tylko kosztuje czas potrzebny na jej usunięcie, ale zwykle wpływa negatywnie finansowo na całą produkcję. Jednak czasem drobny defekt można usunąć małym nakładem, także zdalnie. Dzięki aplikacji serwisowej miRemote, opartej na technologii AR, serwisant pokazuje użytkownikowi, co można zrobić. Narzędzie serwisowe tworzy bezpośrednie połączenie wideo między smartfonem lub tabletem użytkownika i ekspertem Minebea Intec. Serwis ma przy tym dostęp do kamery urządzenia, żeby móc zaobserwować problem. Dzięki różnym interakcjom technik może dokładnie instruować użytkownika i towarzyszyć mu w usuwaniu problemu.


Kiedy serwis na miejscu nie jest możliwy, pierwsza pomoc to miRemote – całkowicie niezależnie od lokalizacji
– Kontakty osobiste są utrudnione nie tylko teraz. Nie zawsze serwisant może być na miejscu, często problemem są ograniczenia dostępu albo długotrwałe autoryzacje, które by ten dostęp umożliwiły. Dzięki miRemote pracownicy serwisu mają szybki ogląd sytuacji, bardzo łatwo, poprzez kamerę stosowanego urządzenia i bez dodatkowych inwestycji w sprzęt czy oprogramowanie – link wystarcza do połączenia na żywo – mówi Michael Tappe, Global Service Manager w firmie Minebea Intec.

Dzięki bezpiecznemu połączeniu serwisant widzi dokładnie to samo, co użytkownik – tak, jakby sam był na miejscu. Poprzez symulację gestów, przekazanie pomocnej dokumentacji lub bezpośrednie wskazówki przez kanał dźwiękowy, można poinstruować użytkownika, co ma zrobić. Dzięki aplikacji usługa serwisowa nie jest związana z żadnym miejscem – dla użytkownika oznacza to brak ewentualnych czasów oczekiwania, przygotowywania dokumentacji i kosztów związanych z podróżą pracownika serwisu. Jeśli problemu nie można usunąć poprzez aplikację, to dzięki oglądowi sytuacji serwis już wie, jaka pomoc jest konieczna, co nie zawsze ma miejsce przy diagnozie na odległość.





Serwis w razie potrzeby – miRemote wypełnia lukę między konserwacjami a naprawami
Narzędzie miRemote wypełnia lukę między zapobiegawczymi działaniami serwisowymi oraz naprawami. Bez kłopotu są przy tym pokonywane granice krajów i strefy czasowe.

– Narzędzie miRemote opiera się na technologii rozszerzonej rzeczywistości – wyjaśnia Michael Tappe. – Dzięki temu stworzyliśmy możliwość, żeby nasz serwis mógł świadczyć usługi z dowolnego miejsca na świecie i w dowolnym czasie. To intuicyjne narzędzie pomaga w ograniczaniu i unikaniu awarii, zwiększając jednocześnie techniczną dostępność maszyn i urządzeń. Tym samym jest częścią konsekwentnej strategii prewencyjnej. Serwisant ze swojego miejsca może towarzyszyć kolejnym etapom produkcyjnym i je wspierać, na przykład poprzez wskazanie palcem lub wizualizację sekwencji ruchów.


Dostęp do wszystkich obszarów – miRemote jest wsparciem w trudnych warunkach
Aplikacja miRemote pomaga użytkownikom tam, gdzie nie jest możliwe bezpośrednie wsparcie. Często dostęp do zakładu produkcyjnego jest trudny ze względu na dużą odległość albo też technicy mają ograniczony dostęp ze względów bezpieczeństwa. Akurat w obecnej sytuacji pandemii i w ograniczeniach wprowadzonym na całym świecie jest to niezwykłe wyzwanie dla producentów i dostawców. Natomiast za pomocą miRemote pracownicy serwisu mogą się sami przekonać o problemie i wdrożyć odpowiednie środki, oszczędzające czas i pieniądze.

Narzędzie miRemote jest dostępne w dwóch wersjach: albo jako link do strony internetowej, który serwis w razie potrzeby wysyła bezpośrednio do użytkownika, albo alternatywnie jako pełna licencja, która pozwala dodatkowo na asystowanie w ramach własnej organizacji. Nieważne, którą opcję użytkownik wybierze – oba modele kosztów oparte są na dekadach doświadczenia, z jakim nasz serwis wspiera użytkowników. W ten sposób, także w tych trudnych czasach, użytkownicy mogą polegać na produktach i usługach oferowanych przez Minebea Intec – tak, jakby serwisant był tuż obok.


Minebea Intec Poland Sp. z o.o.
ul. Wrzesińska 70
62-025 Kostrzyn
tel. 61 656 02 98
e-mail: biuro.pl@minebea-intec.com
www.minebea-intec.com


Minebea reklama

Reklama