Nowa opcja sprzężenia zwrotnego w silnikach liniowych P10-54
Firma LinMot od niedawna oferuje nową opcję w tematyce sprzężenia zwrotnego w silnikach liniowych P10-54. Od teraz oprócz czujników PTC ta seria może być wyposażona w czujniki PT1000, tym samym umożliwiając dodatkowej grupie użytkowników stosowanie własnych serwowzmacniaczy.
Od zewnątrz silniki liniowe P10-54 pozostają takie same, jak w pozostałych wersjach, są identyfikowane poprzez kod z przedrostkiem D24. Podobnie jak w przypadku silników o oznaczeniu D25 (czujniki PTC), sygnał temperatury jest dostępny na konektorze zasilania, jak i sprzężenia zwrotnego. Nowa technologia czujnika PT1000 zapewnia jeszcze precyzyjniejszą kontrolę temperatury, dzięki czemu sygnały wychodzące są łatwiej interpretowane przez zewnętrzne serwowzmacniacze. Pod względem informacji o położeniu, występuje również maksymalna zgodność z serwowzmacniaczami od innych producentów z racji tego, że użyte są enkodery ze standardowym sygnałem A/B. LinMot oferuje rozdzielczość sygnału 1 µm (oznaczenie D24) lub 5 µm (oznaczenie D24S). Gwarantuje to zawsze optymalną integrację z istniejącymi systemami sterowania.
Ze względu na wydajność silniki liniowe P10-54 zazwyczaj pracują w technologii 3 × 400 V AC, chociaż mogą również z łatwością być obsługiwane serwowzmaczniaczem zasilanym napięciem sieciowym 1 × 230 V AC. Dostępne w 4 rozmiarach, obejmują zakres siły od 335 do 870 N. Obszerny zakres sliderów przekłada się na maksymalną długość skoku do 1720 mm. Z przyspieszeniem do 400 m/s2 i maksymalną prędkością powyżej 7 m/s, specyfikacja silnika nie pozostawia nic do życzenia pod względem dynamiki.
Obrotowe złącze TWIN z połączeniem push-pull do kabli zasilających i enkodera, zapewnia największą możliwą elastyczność oraz gwarantuje niezawodne, oszczędzające czas okablowanie.
www.multiprojekt.pl