Packaging Innovations: trendy i wiedza na wiosennych targach B2B
Przed nami 14. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations – już 31.05–01.06.2022 r. w EXPO XXI Warszawa. Packaging Innovations jako jedne z nielicznych targów w Polsce pomimo pandemii zachowały swoją ciągłość, a nawet zostały poszerzone o nowe formaty. Wstępem do stacjonarnych targów są wydarzenia online, pozwalające na utrzymanie kontaktu z branżą oraz umożliwiające dostęp do wiedzy oraz kontaktów biznesowych osobom, które nie mogą w nich bezpośrednio uczestniczyć.
Tematem przewodnim Targów są ekoopakowania oraz e-commerce, a wystawcy zaprezentują swoje rozwiązania w aż 10 strefach tematycznych: opakowania, etykietowanie, opakowania ekologiczne, premium, rozwiązania dla branży e-commerce, elementy opakowań, uszlachetnianie druku, standy reklamowe, maszyny i usługi.
Wydarzenie cieszy się nieustającą popularnością wśród wielu branż, m.in.: spożywczej, kosmetycznej, chemicznej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej, elektronicznej, transportowej czy przemysłowej. Jest to dla nich świetna okazja na poznanie innowacji, podpatrzenie najnowszych rozwiązań i nawiązanie wartościowych kontaktów. Tak o zeszłorocznym spotkaniu mówi Bartosz Suski, Area Sales Manager z Jokey Poland Sp. z o.o.:
– Nazwa Targów – Packaging Innovations – brzmi adekwatnie do tego, co dzieje się na wydarzeniu, dlatego wystawiamy się tutaj cyklicznie. Targi traktujemy jako platformę do zdobywania wiedzy, poznawania trendów, zobaczenia tego, co dzieje się na rynku i co później możemy zaadaptować w naszych opakowaniach.
Wyznaczamy kierunki
Podczas Targów Packaging Innovations prezentowane są rozwiązania wyznaczające europejskie i światowe trendy w branży, takie jak ekoopakowania i innowacje, które wyraźnie widać wśród naszych wystawców.
Przykładem jest firma Rbeco – jeden z naszych tegorocznych wystawców, producent i wyłączny dystrybutor innowacyjnych i ekologicznych produktów w zakresie pakowania luksusowego i przemysłowego. W ofercie firmy znajdują się ekologiczne wypełniacze w postaci wiórków papierowych oraz ekskluzywne papiery, które idealnie wypełniają wnętrza dostępnych pudełek fasonowych, a wykończone stickerem lub wstążką z indywidualnym nadrukiem tworzą niepowtarzalny unboxing experience.
Innowacyjnie do tematu podchodzi firma BÜHNEN, która niedawno zaprezentowała pierwszy klej Hot Melt na bazie organicznej. Zawiera on aż 41% węgla pochodzenia biologicznego, wykazuje bardzo dobrą stabilność koloru i lepkości w wytopie, a w dodatku jest przyjazny dla użytkownika ze względu na brak zapachu.
Priorytetem naszego kolejnego wystawcy – Novo-Pak – są opakowania z myślą o naturze. Wszystkie butelki PET mogą być wyprodukowane z RPET-u. Natomiast tradycyjny czarny barwnik może być zastąpiony barwnikiem carbon free, który umożliwia recykling. W swojej stałej ofercie producent posiada również słoiki z bardzo trwałego surowca – PCR – odzyskanego w wyniku recyklingu odpadów plastikowych zawróconych z rynku pokonsumenckiego oraz Refill System – opakowania wielokrotnego użytku z wymiennym wkładem.
Targi 365 – branżowe podcasty i webinary
W oczekiwaniu na 14. edycję Packaging Innovations uczestnicy wydarzenia mogą spotkać się podczas serii webinarów z firmą Aniflex, poświęconych istotnym tematom związanym z kreacją i produkcją etykiet oraz opakowań.
Rok 2022 to także kontynuacja autorskich podcastów Packaging Innovations. Rozmowy Spakowane, których tematami są topowe zagadnienia branży, takie jak ekoprojektowanie opakowań, opakowania dla e-commerce, a także wyzwania dla opakowań kosmetycznych czy prawne aspekty obrotu opakowań.
Program towarzyszący
Ciekawie zapowiada się także nieodłączny element Targów – strefa workShops. Wiedza zdobywana na Targach podczas wykładów i prezentacji jest szczególnie ceniona przez uczestników Packaging Innovations. Tematyka wystąpień na scenie workShops będzie dotyczyć branżowych trendów, w tym ekorozwiązań oraz e-commerce. Zdradzamy także, że równolegle z Packaging Innovations odbędzie się, ponownie w wersji stacjonarnej, organizowana wspólnie z firmą Aniflex konferencja Pakaging [R]evolution.
Nowością tegorocznej edycji Targów jest bezpłatna usługa umawiania spotkań z Wystawcami poprzez elektroniczny katalog wystawcy.
Konkurs 11. Strefa Studenta
W ramach Targów Packaging Innovations młodzi projektanci już po raz 11. mają okazję do udziału w konkursie na najlepszy projekt opakowania lub etykiety. Konkurs daje studentom możliwość promocji nowatorskich prac szerokiemu gronu odbiorców oraz ułatwia integrację i nawiązanie relacji z biznesowym środowiskiem branży opakowań.
Dla laureatów konkursu przygotowane są atrakcyjne nagrody: możliwość bezpłatnej prezentacji swoich prac w ramach konkursowego stoiska Strefa Studenta podczas Targów oraz nagroda pieniężna dla 3 Laureatów. Na zgłoszenia czekamy do 11 kwietnia!
Możliwość hybrydowej organizacji targów to zarówno okazja do poszerzania grupy odbiorców oraz ułatwienie dostępu do branżowej wiedzy i trendów, jak też dowód, iż nic nie zastąpi spotkań na żywo. Jesteśmy przekonani, że tegoroczna edycja również zaskoczy zwiedzających bogatym programem, innowacyjnymi rozwiązaniami i najnowszymi trendami prezentowanymi przez naszych wystawców, ale przede wszystkim umożliwi nawiązanie długotrwałych relacji.
Wstęp na Targi jest bezpłatny, wymagana wcześniejsza rejestracja TUTAJ.
Do zobaczenia już 31.05 i 01.06 w EXPO XXI Warszawa!