Podsumowanie targów Warsaw Pack 2024 – oczyma Klastra CPG
Klaster CPG – Creative Packaging Group to grupa firm, których misją jest stworzenie organizacji ponad podziałami konkurencyjności, a dzięki wzajemnemu wsparciu partnerów oraz firm członkowskich zbudowanie silnej marki i reprezentacji polskiej branży opakowaniowej.
Klaster CPG podczas targów Warsaw Pack już po raz piąty brał udział w organizacji konferencji branżowej. Tym razem skupiona była na ważnych tematach dla codziennego życia ekspertów z branży i dotyczyła „Ewolucji opakowań: digitalizacji, sztucznej inteligencji i rozporządzeń UE jako siły napędowej przemysłu”.
Tematyka i prelegenci przyciągnęli bardzo dużą ilość gości, a podczas rozmów po zakończeniu konferencji mogliśmy odnieść wrażenie, że poruszone tematy są ciekawe, ale także wywołujące wiele pytań i motywujące do przemyśleń.
O sztucznej inteligencji opowiedzieli Radosław Dylewski i Jakub Szymański z firmy Way To AI Sp. z o.o., przybliżając wszystkim cel korzystania z AI w branży i delegowanie jej wielu codziennych obowiązków. Dzięki zastosowaniu w codziennej pracy asystenta AI możemy oszczędzić czas tracony na powtarzalne czynności oraz na tematy, które stanowią dla nas wyzwanie kreatywne, kiedy akurat brak weny.
Innowacyjne rozwiązania dla optymalizacji produkcji, logistyki i marketingu dzięki „żywym” kodom 2D przedstawił Marcin Zieliński z firmy Promark SA. Ich ożywienie sprawdzić się może w akcjach marketingowych, ale też w sytuacjach awaryjnych. Kiedy należy wycofać partię produktu, można wtedy w kodzie na nim naklejonym zmienić zaszyte dane, dzięki czemu każdy skaner wyświetli alert o niemożności sprzedaży danego wyrobu.
Digitalizację za pomocą czujników RFID i ich zastosowanie w przedsiębiorstwach zaprezentował Krzysztof Kondziela z firmy Turck Sp. z o.o. Skierował również uwagę słuchaczy na czujniki mierzące drgania i ich wpływ na żywotność poszczególnych maszyn i całych parków maszynowych.
Dr Radosław Maruszkin omówił natomiast najważniejsze obowiązujące akty prawa unijnego dla branży opakowaniowej, uspokajając nieco obawy przed PPWR oraz rewolucją, którą szykuje nam Unia Europejska.
Całe wydarzenie zostało podsumowane panelem dyskusyjnym, co pozwoliło zgłębić wiele istotnych tematów, od zrównoważonych materiałów po nowe technologie produkcji.
Na targach Warsaw Pack wystawiło się 17 firm członkowskich Klastra Creative Packaging Group: Automatec Sp. z o.o., Empra, Food Machines Sp. z o.o., Igus Sp. z o.o., Kram FC Sp. z o.o., Labeltec Sp. z o.o., Ls Tech Sp. z o.o., Nord Napędy Sp. z o.o., Fabryka Systemów Pakujących Pablo PL Sp. z o.o., PGS Sp. z o.o. Spółka Komandytowa, Pharma-Tech A/S, Polpack Zeus Sp. z o.o., Polpak Sp. z o.o., Promark Produkcja Sp. z o.o., Silny&Salamon Sp. z o.o., Tarnoplast Sp. z o.o. oraz Turck Sp. z o.o.
Część z nich wystąpiła na wspólnym stoisku Klastra CPG, a reszta prezentowała się indywidualnie.
Udział i organizacja tego typu wydarzeń to jeden z wielu celów i kluczowych zadań Klastra. Są to nie tylko spotkania biznesowe, ale także okazja do wymiany wiedzy, spostrzeżeń i podzielenia się problemami z życia ekspertów oraz praktyków branży opakowaniowej.
Klaster CPG aktywnie działa na rynku branżowym i angażuje się w wiele projektów.
Już w najbliższym czasie zapraszamy m.in. na: kongres Log In Pack – 19 – 20 czerwca w Kielcach oraz na swoje konferencje, podczas targów BioExpo Warsaw 3 – 5 października w podwarszawskim Nadarzynie, Taropak – 13 – 15 listopada w Poznaniu oraz podczas Warsaw Food Tech – 26 – 28 listopada w Nadarzynie. Na wszystkich tych wydarzeniach dostępny będzie kwartalnik „Ważenie, Dozowanie, Pakowanie”.