Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek
    
  
 

Reklama

Współpraca

Śruby pociągowe oraz nakrętki polimerowe dla przemysłu opakowaniowego od igus


Jeśli jesteś konstruktorem maszyn w branży pakującej, zapewne jesteś przyzwyczajony do ustalania, jak przekształcić ruch obrotowy w liniowy. Śruby pociągowe z metalowymi nakrętkami mogły być Twoim dotychczasowym wyborem, zwłaszcza jeśli próbujesz zwiększyć elastyczność i możliwości dostosowania ustawień formatu, aby uruchamiać różne produkty na danej maszynie przy mniejszej liczbie przestojów. Decydując się jednak w przyszłości na wykorzystanie wysokowydajnych polimerów, można zarówno wydłużyć okres eksploatacji maszyny, jak i zwiększyć wydajność produkcji w zakładzie. Firma igus oferuje szereg rozwiązań i produktów również dla branży pakującej.

Nieporozumienia i wątpliwości
Skorodowana metalowa nakrętka śruby pociągowej obok nieskorodowanej nakrętki śruby pociągowej i plastikowej nakrętki śruby pociągowej, ze strzałką skierowaną od lewej do prawej przez każdą z nich.
 

Powszechnym błędnym przekonaniem na temat polimerowych nakrętek jest to, że nie są one wystarczająco wytrzymałe do zastosowań wymagających dużych obciążeń, wysokich temperatur czy odporności na zużycie nawet przy bardzo dużej liczbie cykli.
Często klienci wykorzystują do tego typu zastosowań śrubę kulową lub metalową nakrętkę. Takie rozwiązania mogą wydawać się odpowiednie do danego zastosowania, niestety wymagają stałego smarowania i konserwacji.
Polimerowe nakrętki śrub pociągowych firmy igus wykorzystują zoptymalizowane trybologicznie polimery w celu uzyskania niskich współczynników tarcia. Ich budowa gwarantuje smarowanie wykorzystując stałe środki smarne, które zostały zmieszane z materiałem tworząc jednolite tworzywo ślizgowe. Oferowane przez igus różne mieszanki materiałów mogą sprostać różnym wymaganiom aplikacji.
 


Pionowy system śrub pociągowych stosowany w przemyśle opakowaniowym. Materiały wykorzystywane na nakrętki igus
Jednym z bardziej popularnych kompozytów od igus jest iglidur J. Materiał ten zapewnia jeden z najniższych współczynników tarcia, ponadto daje bardzo dobre wyniki w kwestii żywotności.
W przypadku zastosowań wymagających zgodności z wymogami FDA, często stosowany jest też iglidur A180.
Materiały iglidur W300 używane są do zastosowań, w których ruchy są rzadsze, jak regulacja formatu, ale wymagana jest odporność na wieksze obciążenia statyczne.
Wszystkie powyższe to jedne z najpopularniejszych materiałów w ofercie igus, używanych do produkcji nakrętek śrub pociągowych, ale w katalogu igus posiada ponad 50 materiałów, które można zastosować w zależności od konkretnych potrzeb danej aplikacji.

 
Infografika wyjaśniająca różnice między gwintowaniem wielozwojnym dryspin a standardowym gwintem śrub pociągowych. Dryspin zapewnia mniejszy hałas, dłuższą żywotność i wyższą sprawność dzięki zaokrąglonym zębom, asymetrycznej konstrukcji gwintu i zoptymalizowanemu kątowi natarcia gwintu


Co to oznacza dla użytkownika?
  • Większa elastyczność maszyn dzięki ekonomicznej konstrukcji nakrętek
  • Redukcja wytwarzanego ciepła
  • Dłuższa żywotność
  • Mniejszy hałas
  • Przewidywalny cykl życia
Oprócz oferowania śrub pociągowych z różnych gatunków stali, igus ma również w swojej ofercie do wyboru kilka różnych typów gwintów. Powszechnie używamy gwintów metrycznych trapezowych lub calowych. Coraz popularniejsza jest też stworzona przez igus konstrukcja dryspin.




igus Sp. z o.o.
ul. Działkowa 121C, 02-234 Warszawa
tel. +48 22 863 57 70
e-mail: info-pl@igus.net

 

Reklama