Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek
    
  
 

Reklama

Współpraca

Wózki AGV dla indywidualnych zastosowań


Przykład zastosowania kastomizowanego wózka AGV fitmy SEW-Eurodrive dla producenta profili aluminiowych firmy Final Sp. z o.o.


Zastosowanie wózków AGV zyskuje coraz większe zainteresowanie. Dotyczy to również nowych aplikacji, jak i branż. To, co do tej pory wydawało się niemożliwe, dzięki nowoczesnej technologii staje się realne – pomaga w tym szybki postęp technologiczny.


Zastosowanie wózków AGV zyskuje coraz większe zainteresowanie. Dotyczy to również nowych aplikacji, jak i branż. To, co do tej pory wydawało się niemożliwe, dzięki nowoczesnej technologii staje się realne – pomaga w tym szybki postęp technologiczny.

Rynek wymaga coraz wydajniejszych i szybszych rozwiązań, a jednocześ­nie standardy w zakresie bezpieczeństwa rosną. Motywuje to projektantów do optymalizacji pojazdów i zastosowania najnowszych technologii.

Firma SEW-Eurodrive oferuje wózki AGV, które od początku są projektowane pod konkretne zastosowania, a jednocześ­nie wykorzystują tę samą, sprawdzoną zasadę działania i sterowania. Wszystkie pojazdy zawierają standardową dla SEW-Eurodrive technikę napędową – czyli motoreduktory, falowniki, panele operatorskie, kontrolery ruchu etc. Natomiast w zakresie bezpieczeństwa oraz komunikacji WLAN zastosowane są produkty uznanych światowych producentów.

Nasza oferta to nie tylko projektowanie wózków AGV pod konkretne zastosowania, ale także dostarczanie podzespołów do budowy, uruchamianie oraz kompletne systemy „pod klucz” łącznie z montażem kabli zasilających w posadzce.

Techniczne wsparcie dla zaprojektowania i uruchomienia systemów AGV zapewniają inżynierowie aplikacyjni z Działu Techniczno-Szkoleniowego SEW-EURODRIVE Polska – najwyższej klasy specjaliści z doświadczeniem na rynku lokalnym, jak i międzynarodowym.


Systemy zasilania

Zasilanie pojazdów z pętli indukcyjnych MOVITRANS® umieszczonych w podłożu na całych trasach przejazdu
Technologia bezdotykowego przekazywania energii MOVITRANS® przewodami umieszczonymi w posadzce, po której jeździ wózek, stanowi trwałe, niezawodne i bezpieczne dla użytkowników rozwiązanie. Ciągłość dostaw energii i uniezależnienie się od innych źródeł zapewnia pełną dostępność wózka przez cały okres jego użytkowania. Jest to system bezobsługowy. W tej technologii nie są wymagane superkondensatory, akumulatory czy systemy zarządzania energią.




Pojazdy wyposażone w zestaw superkondensatorów doładowywanych indukcyjnie na trasach przejazdu lub/i stacjach docelowych (MOVITRANS®)
W tej wersji pętle MOVITRANS® nie muszą pokrywać całej trasy przejazdu. Wózki wyposażone są w system zarządzania energią, który automatycznie ładuje superkondensatory na odcinkach tras lub stacjach zasilanych przez pętlę indukcyjną MOVITRANS®. Za pomocą zmagazynowanej energii wózek ma możliwość pokonania odcinków tras bez dostarczania energii z zewnątrz. Modułowość systemu umożliwia jego zaprojektowanie w zależności od potrzeb, a czas doładowania superkondensatorów jest rzędu jednej minuty.




Zasilanie akumulatorowe
Klasyczne rozwiązanie w postaci akumulatorów jest dostępne w różnych konfiguracjach pakietów. Wózki mogą być wyposażone w ładowarki najazdowe lub bezkontaktowe zasilanie MOVITRANS®. W obu rozwiązaniach nie jest wymagana ingerencja obsługi.
Przy braku jakiejkolwiek energii zasilania istnieje możliwość mechanicznego odblokowania napędów i usunięcia pojazdu.




Nawigacja – wózki AGV są automatycznie prowadzone po zdefiniowanym torze jazdy
Odbywa się to za pomocą kamer śledzących linię na posadzce. Może ona być namalowana lub naklejona, co umożliwia łatwą zmianę trasy.

Naprowadzanie antenowe na kable pętli indukcyjnej w posadzce dla pojazdów zasilanych permanentnie z systemu MOVITRANS®. W tym rozwiązaniu pętla indukcyjna służy jednocześnie do zasilania i nawigacji wózka.

(SLAM) jest systemem nawigacyjnym opartym o informacje ze skanerów rozpoznających stałe elementy infrastruktury otaczające miejsce, w którym znajduje się wózek. Takimi elementami są na przykład ściany lub słupy. Ten rodzaj nawigacji umożliwia utworzenie mapy i naniesienie na nią trasy przejazdu wózka.


Sterowanie
Sterowanie pracą wózków może być realizowane przez:
  • nadrzędny kontroler PLC i sieć bezprzewodową;
  • dedykowany Logistic Controller zarządzający pracą floty wózków;
  • sterowanie lokalne, za pomocą przycisków lub z panelu operatorskiego;
  • możliwe utworzenie interfejsu do zewnętrznych systemów sterowania;
  • tagi RFID lub Data Matrix na trasie przejazdu wózka aktualizują informację o pozycji wózka.


Bezpieczeństwo
Gdy wózki transportowe poruszają się w obszarach, w których mogą znaleźć się ludzie, bezpieczeństwo zapewnia system skanerów z oprogramowanymi strefami bezpieczeństwa.
Opcjonalnie – bezpieczne funkcje napędowe typu:
  • bezpieczna kontrola hamulca;
  • bezpieczne zatrzymanie;
  • bezpieczna prędkość.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że możliwość bezpiecznego stosowania automatycznych wózków samojezdnych dotyczy nie tylko sytuacji, gdzie chodzi o zagwarantowanie bezpieczeństwa ludziom znajdującym się na trasach przejazdu tych wózków. W wielu sytuacjach bezobsługowe AGV mogą wyręczyć ludzi w miejscach, gdzie niebezpieczeństwem jest duży ruch np. wózków widłowych. Opcjonalnie wózki można wyposażyć w bezpieczną komunikację bezprzewodową z nadrzędnym kontrolerem bezpieczeństwa.


Układ napędowy
Wózki napędzane są motoreduktorami kątowymi z synchronicznymi silnikami serwo firmy SEW-Eurodrive, zapewniającymi precyzyjną skrętność i podążanie zgodnie z zadanym torem jazdy.


Warianty pojazdów
Funkcje transportowe pojazdów uzgadniane są każdorazowo z Klientem i mogą być dostosowywane do potrzeb, bazując na podstawowych standardach odnośnie do zasilania, nawigowania oraz sterowania. Podstawowe rozwiązania to pojazdy umożliwiające transport palet lub skrzyń o wagach 1 oraz 2 tony, o różnych możliwościach pobierania i wyładowywania ładunku.


Przykładowe warianty wózków samojezdnych AGV

Wersja ze stołem obrotowym i przenoś­nikiem rolkowym
Wózek w tej wersji ma możliwość pobrania ładunku (np. palety) z kierunku „na wprost” oraz wyładowania po obróceniu o 90 stopni poprzecznie do toru jazdy. Również w odwrotnej kolejności.




Wersja z poprzecznym przenośnikiem łańcuchowym/rolkowym/pasowym
Wózek może pobierać i wyładowywać ładunek na obydwie strony w stosunku do toru jazdy.




Wykonanie specjalne
Wózek może zostać wykonany jako indywidualne rozwiązanie potrzeb transportowych Klienta. W takim wypadku konstrukcja dopasowana jest do gabarytów oraz mas przewożonych ładunków.






SEW-EURODRIVE Polska Sp. z o.o.
ul. Techniczna 5
92-518 Łódź
tel. 42 293 00 00
e-mail: sew@sew-eurodrive.pl
www.sew-eurodrive.pl


 

Reklama